Allmänna villkor

Dessa allmänna villkor gäller mellan Guldkortet Sverige AB (”Guldkortet”), org.nr: 559176-9368, Brandthovdagatan 24, 721 35 Västerås, och den som i egen person (”kunden”) träffar avtal med Guldkortet som företagskund eller som privatperson genom köp av Guldkortskod. 

Guldkortets ansvar

Guldkortet ansvarar gentemot kunden för vad denna har att fodra av avtalet. Uppgifter på hemsida (www.guldkortetsverige.se) och i annan centralt styrd information är bindande för Guldkortet, men får ändras innan avtal träffas om tydligt förbehåll gjorts därom, och kunden tydligt informerats om ändringen. Guldkortet reserverar sig mot eventuella pris- eller tryckfel.

Kundens ansvar

Företag
Kunden har rätt att byta erbjudanden fritt under perioden med 48 timmars reservation för att vi ska hinna ändringen. De erbjudanden som finns i appen måste företaget erbjuda sina kunder. Byter företaget ägare så måste företaget meddela den nya ägaren om medlemskapet i Guldkortet, samt meddela Guldkortet att ett ägarbyte skett. Bryts något av följande så har Guldkortet rätt att ta ut en avgift från företaget, för att i sin led kunna betala kompensationer.

Vid misskötsel kring medlemskapet som påverkar kunderna får företaget en varning. Vid över 3 varningar så har Guldkortet rätt att ta bort företaget ur Guldkortet utan att behöva ersätta företaget för perioden som är kvar.

Betalningsvillkor

Betalning
Vid anslutning till Guldkortet betalas hela summan med 30 dagars förfallo från kontraktsskrivning, om inte annat är överenskommits mellan partnerna. Ingen återbetalning sker efter att kunden skrivit under sitt kontrakt. Vid kontraktsskrivning så godkänner kunden dessa Allmänna Villkor. Under betalning via faktura här nedan hittar ni eventuella avifter.

Personuppgiftslagen (PUL) och dataskyddsdirektivet (GDPR)

Genom att erlägga betalning för Guldkortet samtycker kunden till att personuppgifter får behandlas av Guldkortet. Syftet är att möjliggöra sedvanlig kundadministration och att tillförsäkra att Guldkortet har tillgång till tillförlitlig persondokumentation samt att administrera och behandla vardera kund. Uppgifterna kan också komma att användas för att informera kunden om Guldkortets utbud och erbjudanden.

För en sammanställning av vilka personuppgifter vi sparar och hur vi använder dem, se vår integritetspolicy.

Köp av Guldkortet via hemsidan eller app 

Ångerrätt för privatperson
Då produkten öppnas direkt vid betalning i appen så finns det ingen ångerrätt.
Köper kunden Guldkortskoden via hemsidan, så har kunden 14 dagars returrätt vid o-skrapad kod, samt i nyskick av självaste app-bäraren.
Vid retur tillkommer en returfrakt som kunden står för. Om kunden önskar att returnera ett köp kontaktar kunden Guldkortet, så informerar vi om tillvägagångssätt för att skicka tillbaka varan. När Guldkortet fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller koden skrapad, så betalar Guldkortet tillbaka det belopp kunden har betalat, minus fraktavgift, så fort som möjligt, dock senast 30 dagar efter det att Guldkortet fått tillbaka varan.

Reklamation
Om kunden vill reklamera en vara kontaktar kunden Guldkortets kundtjänst och får information om hur kunden skickar tillbaka varan.

Anslutning till Guldkortet

Ångerrätt för företag
Då arbetet med det ansluta företaget startar direkt så finns det ingen ångerrätt.

Reklamation
Är du ej nöjd? Kontakta vår kundtjänst för mer information.

Force Majeure

Väsentliga omständigheter utanför Guldkortets kontroll, exempelvis naturkatastrofer, strejk, lockout, eldsvåda, krig eller liknande krigstillstånd, berättigar Guldkortet att häva avtalet utan skyldighet att betala skadestånd.

Betalning med faktura via Euro Finans

Företagsbetalningar sker via faktura genom Euro finans AB. Vid kontraktsskrivning får vi alla uppgifter för att kunna behandla faktureringen via Euro Finans. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Vid betalningsanmärkningar behöver vi fakturera manuellt. Då tillkommer en avgift på 100kr exklusive moms per faktura. Samtliga fakturor är av Guldkortet överlåtna till Euro Finans AB.

Vid försenad betalning utgår en avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift på 450kr exklusive moms. Dröjsmålsränta utgår med 12 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso och därefter kronofogden.

För varje faktura tar vi en avgift på 49kr exklusive moms. Är din delbetalningsfaktura på mindre än 5000kr exklusive moms så tar vi en avgift på 99kr exklusive moms.

Delbetalning via Eurofinans.

Genom vårt samarbete med Euro finans kan vi dela upp din företagsfaktura om det har förhandlats om vid kontraktsskrivning. Det går ej att förhandla i efterhand.

För varje faktura tar vi en avgift på 49kr exklusive moms. Är din delbetalningsfaktura på mindre än 5000kr exklusive moms så tar vi en avgift på 99kr exklusive moms.

Vid försenad betalning utgår en avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift på 450kr exklusive moms. Dröjsmålsränta utgår med 12 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso och därefter kronofogden.

 

Har du några frågor kring din faktura eller liknande så kan du ringa 046 31 20 20 för närmare information.


Allmänna villkor

Följande policy klargör hur vi hanterar dina personuppgifter när du använder tjänsten Guldkortetsverige.se och vår app Guldkortet, och hur vi efterlever dataskyddsförordningen (gdpr) och personuppgifstlagen (PUL).

Vilka personuppgifter sparar vi. Vad, var och varför?

Kunddata vid köp över hemsidan

När du köper ditt Guldkort genom guldkortetsverige.se ber vi inte om mer personuppgifter än vi behöver för att kunna leverera din order och undvika bedrägerier.

De personuppgifter vi behöver är:

  • Namn
  • Postadress
  • Telefonnummer
  • Mejladress

Vi sparar de personuppgifter som du ger oss vid beställning, samt information om din order tills beställningen är skickad. Därefter raderas all data förutom ditt telefonnummer som finns kvar i swish-historiken på i vår bank.

När du gör en beställning på guldkortetsverige.se så har vi enbart en i personalen som tar emot och hanterar beställningen av din produkt och dina uppgifter. Även den personen ansvarar att all data raderas efter beställningen är skickad. Vid senare kontakt med oss via mail eller sms så är det samma person som hanterar dina frågor. Alla betalningar online sker via swisj.

Läs mer om hur Swish hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsdirektiver här: https://www.getswish.se/content/uploads/2018/01/PrivacyPolicy_Getswish_Webb_SV_ENG.pdf

Alla mail som skickas från vårt system skickas via en säker mailtjänst. Vårt system underhålls ständigt för att vara säkra mot yttre hot, och körs i en servermiljö som vi kontrollerar.

Kunddata vid köp över appen

När du registrerar dig som användare i vår app så ber vi inte om mer personuppgifter än vi behöver för att kunna få din order betald och undvika bedrägerier.

De personuppgifter vi sparar är:

  • Mejladress
  • Telefonnummer

Alla kortbetalningar sker via stripe.

Stripe

Vid beställning med kort så skickas dina personuppgifter tillsammans med begränsade orderdetaljer till Stripe för att de ska kunna slutföra kreditkorttransaktionen. Om du väljer att spara kort så lagras dessa säkert och krypterat i Stripes system. Läs mer om hur Stripe hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen här: https://stripe.com/privacy-shield-policy

Platsinformation i appen

I appen kan du välja om du vill aktivera platsinformation eller ej. Det är ingen information vi på Guldkortet kan se, men appen kan på så sätt visa platser nära dig som är anslutna till Guldkortet beroende på vart du är. Vid installation utav app väljer du om du vill ha platsinformation på eller ej. Du kan efteråt även gå in på dina inställningar på telefonen, in på Guldkortet appen och där i välja om du vill ha platsinformation på eller av.

Vill du veta vilka uppgifter vi har sparade om dig eller få dem raderade?

Du har rätt att begära:

  • utdrag av registrerade uppgifter
  • att registrerade uppgifter ändras.
  • att registrerade uppgifter raderas.

Skicka ett mail med till Erik.liljeberg@guldkortet.com med din förfrågan. För att säkerställa att det är rätt person som kräver ut personuppgifter så måste du bifoga ett foto på en giltig identitetshandling. Var noga med att uppge ditt fullständiga namn och personnr. Vi kommer att svara dig inom 1 månad, men oftast snabbare än så. Ansvarig för personuppgiftsfrågor är Erik Liljeberg.

Vi förbinder oss att inte på