Integritetspolicy

Följande policy klargör hur vi hanterar dina personuppgifter när du använder tjänsten Guldkortetsverige.se och vår app Guldkortet, och hur vi efterlever dataskyddsförordningen (gdpr) och personuppgifstlagen (PUL).

Vilka personuppgifter sparar vi. Vad, var och varför?

Kunddata vid köp över hemsidan

När du köper ditt Guldkort genom guldkortetsverige.se ber vi inte om mer personuppgifter än vi behöver för att kunna leverera din order och undvika bedrägerier.

De personuppgifter vi behöver är:

  • Namn
  • Postadress
  • Telefonnummer
  • Mejladress

Vi sparar de personuppgifter som du ger oss vid beställning, samt information om din order tills beställningen är skickad. Därefter raderas all data förutom ditt telefonnummer som finns kvar i swish-historiken på i vår bank.

När du gör en beställning på guldkortetsverige.se så har vi enbart en i personalen som tar emot och hanterar beställningen av din produkt och dina uppgifter. Även den personen ansvarar att all data raderas efter beställningen är skickad. Vid senare kontakt med oss via mail eller sms så är det samma person som hanterar dina frågor. Alla betalningar online sker via swisj.

Läs mer om hur Swish hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsdirektiver här: https://www.getswish.se/content/uploads/2018/01/PrivacyPolicy_Getswish_Webb_SV_ENG.pdf

Alla mail som skickas från vårt system skickas via en säker mailtjänst. Vårt system underhålls ständigt för att vara säkra mot yttre hot, och körs i en servermiljö som vi kontrollerar.

Kunddata vid köp över appen

När du registrerar dig som användare i vår app så ber vi inte om mer personuppgifter än vi behöver för att kunna få din order betald och undvika bedrägerier.

De personuppgifter vi sparar är:

  • Mejladress
  • Telefonnummer

Alla kortbetalningar sker via stripe.

Stripe

Vid beställning med kort så skickas dina personuppgifter tillsammans med begränsade orderdetaljer till Stripe för att de ska kunna slutföra kreditkorttransaktionen. Om du väljer att spara kort så lagras dessa säkert och krypterat i Stripes system. Läs mer om hur Stripe hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen här: https://stripe.com/privacy-shield-policy

Platsinformation i appen

I appen kan du välja om du vill aktivera platsinformation eller ej. Det är ingen information vi på Guldkortet kan se, men appen kan på så sätt visa platser nära dig som är anslutna till Guldkortet beroende på vart du är. Vid installation utav app väljer du om du vill ha platsinformation på eller ej. Du kan efteråt även gå in på dina inställningar på telefonen, in på Guldkortet appen och där i välja om du vill ha platsinformation på eller av.

Vill du veta vilka uppgifter vi har sparade om dig eller få dem raderade?

Du har rätt att begära:

  • utdrag av registrerade uppgifter
  • att registrerade uppgifter ändras.
  • att registrerade uppgifter raderas.

Skicka ett mail med till Erik.liljeberg@guldkortet.com med din förfrågan. För att säkerställa att det är rätt person som kräver ut personuppgifter så måste du bifoga ett foto på en giltig identitetshandling. Var noga med att uppge ditt fullständiga namn och personnr. Vi kommer att svara dig inom 1 månad, men oftast snabbare än så. Ansvarig för personuppgiftsfrågor är Erik Liljeberg.

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder.